Thursday, April 12, 2012

Scientist kecil main air

Ehem2 (buat2 batuk cikit).. Assalamualaikum..

Setelah berbulan bintang xdatang jenguk blog, sambil2 baring ambik mood nk tido siang, rajinkan jari ketuk-ketuk keyboard ni ckit. Taniq da lame lena. Aaii sejak Aniq semakin lasak ni, rasenya xsempat nak stori mori kan..(alasankan la sgt).

Nak cakap.. orang mude saya tu da masuk 9 bulan semalam. Development? Wow pow!! Everything is fascinating. He has so many things to explore. Semua benda bagaikan baru bagi die. Bagi je apa-apa pada die skarang, pegang je, msti banyak eksperimen die buat lepas tu. Dibaling2, diketuk2, digigit2 (walaupun baru gg br nampak separuh jalan). Sangat gembira lebih2 lagi kalau bnde tuh bunyi2 or pusing2. Macam scientist kecil. Membesar depan mata. Bila dia belajar je perkara baru, kita yang excited lebih kan? Ooh bahagianye hidup.. : )

Ok.. semalam hari Hari pertabalan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah. 110412. Public holiday. Mesti ramai cuti kan? Family outing kali ni..ayah Aniq bawak kami jejalan main air kat Sagil (Hutan Lipur Gunung Ledang). Ok lah malas mak nak bebel banyak2 ni..kasi layan gambau jela eh?


Tapi awas!!! Di bawah adalah persidaian gambar yang melampau.. Sila jangan boring.. hahaharapan!.. ok, enjoy the pic! : )


Peridup enjin. Test2 celop kaki dulu..

 Eee sejok ayah..seejook...xmo..xmo

 Ermm.. tgh feeling2 cam bes. Enjin da panas ckit time nih.

 Berani cikit.. nak ke dalam lagi tuh..

 Bila tau bes.. di tepuk2nye air tuh!

 Abess.. terus xmo naik. Nak duk lam air ke kje. 
Sampai selesema suda..

 Seroonok main anak ibu main air ye..

 Anak branak riang rie raye

 Ayah..kan seronok kalau cuti sslu kn?

Genya x duk diam. Ibu pegang sat je.. 
pastu terus pass kat ayah.. huhu

Kepenatan, keletihan. Masuk kte terus zzzz smpi umah.
Hehe.


Sampai umah da pukul 5lbih camtu. On netbook terus terkjut kat internet da heboh pasal Acheh kene gempa lagi. Siap ade amaran tsunami.. Tapi berkat doa satu dunia keadaan da kembali reda hari ni. Alhamdulillah..


dan.. satu perkara lagi :


11. September - USA Terrorist attack!
11. March - Japan Earthquake
11. April - Indonesia Earthquake
11 = Unlucky number??
Tak baek salahkn number...Urusan Tuhan semua tuh. Kun Faya Kun. Trkh lahir Aniq pun 11.07.11 ape..



No comments: